ΝΕΑ

Ένα παιχνίδι πόλης κυκλοφόρησε στο Διαδίκτυο


Περπατούν στο σήμερα βαδίζοντας στο χθες της Καβάλας

Μια λέξη «θησαυρός» με πέντε γράμματα κεντρίζει το ενδιαφέρον των παιδιών να βαδίσουν στα μονοπάτια της τοπικής ιστορίας.


Τα εκπαιδευτικά παιχνίδια πόλης αποτελούν μία ιδανική πρόταση προκειμένου μαθητές και μαθήτριες να γνωρίσουν άγνωστες πτυχές της ιστορίας με έναν τρόπο παιδαγωγικό. Μόλις πρόσφατα, κυκλοφόρησε ελεύθερα στο διαδίκτυο, σε ιστοσελίδα με θέμα «Φανταστικά ταξίδια για παιδιά», η δημιουργία του φιλολόγου και δημιουργού των εκδόσεων «Σαΐτα» Ηρακλή Λαμπαδαρίου ένα παιχνίδι πόλης για την Καβάλα με τίτλο «Περπατώ στο σήμερα βαδίζοντας στο χθές».

«Η ιστορία είναι ένας κύκλος και επαναλαμβάνεται. Δε σταματά ποτέ να γράφεται. Δε σταματά ποτέ η μελέτη της και φυσικά η διδασκαλία της στους μαθητές. Οι περισσότεροι από αυτούς την αντιμετωπίζουν ως ένα δύσκολο μάθημα, αγνοώντας πολλές φορές τη σημασία της και κατ’ επέκταση, τον λόγο της διδασκαλίας της. «Το παρελθόν ανήκει στο παρελθόν», «Ό,τι έγινε, έγινε. Γιατί θα πρέπει να το μάθω;», «Μα, τι σημασία έχουν πια όλα αυτά αφού δεν μπορούν να αλλάξουν;» κι άλλες πολλές οι ενστάσεις που ακούγονται από τα χείλη των μαθητών. Είναι στο χέρι του εκπαιδευτικού και στο δικό σας, ως γονείς, να κάνετε αυτήν την τόσο μικρή αλλά και τόσο ουσιαστική σύνδεση του παρελθόντος με το παρόν, έχοντας ως γνώμονα την πορεία μας προς το μέλλον. Με απλά λόγια, απαλλαγμένα από κάθε διδακτισμό, και με επισκέψεις-«έρευνες» που έχουν ως βάση το παιχνίδι σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία και κάθε άλλο μέρος που μπορεί να «μιλήσει» για τη μορφή του σε παλαιότερες εποχές, μπορείτε να ξεκλειδώσετε την καλά κλειδωμένη πύλη της ιστορίας στο μυαλό των παιδιών. Το παιχνίδι στη χερσόνησο της «Παναγίας», της παλιάς πόλης της Καβάλας, είναι ένα απλό παράδειγμα που μπορείτε να μελετήσετε για να σχεδιάσετε τα δικά σας παιχνίδια και δραστηριότητες, ειδικά προσαρμοσμένα στις ανάγκες και τις ικανότητες του δικού σας παιδιού», αναφέρεται στο προλογικό σημείωμα του παιχνιδιού, το οποίο απευθύνεται στους γονείς, ενώ ακολουθούν οι οδηγίες για τους μαθητές και πώς θα παίξουν αυτό το δημιουργικό παιχνίδι, το οποίο ενεργοποιεί όλες τους τις αισθήσεις και αξιοποιεί την αντίληψή τους με σκοπό να μάθουν καλύτερα την ιστορία της πόλης τους. Πώς, όμως, ξεκινούν όλα; Οι μαθητές καλούνται να ακολουθήσουν μία συγκεκριμένη διαδρομή κατά την οποία συναντούν «ορισμένα μνημεία, χώρους και κτίσματα ιστορικού ενδιαφέροντος», ενώ «πέντε από αυτά» θα τους δώσουν «μέσα από απλές αριθμητικές πράξεις» τα στοιχεία που χρειάζονται για να βρουν τη «λέξη-θησαυρό που έχει πολύ μεγάλη δύναμη (αποτελείται από πέντε γράμματα)».

Τέλος, πώς ο ίδιος ο δημιουργός σχολιάζει αυτήν την πρόταση; Ο Ηρακλής Λαμπαδαρίου απαντά σχετικά με το περιεχόμενο του παιχνιδιού, το οποίο εμπνεύστηκε ο ίδιος: «Προσπάθησα να σκεφτώ ερωτήσεις που δεν υπάρχουν στο Διαδίκτυο, δηλαδή να μην μπορεί κανείς να τις βρει με μια απλή αναζήτηση στο Google αλλά με επιτόπια «έρευνα». Οι παρατηρητικοί σίγουρα μπορούν να βρουν στο Διαδίκτυο μερικές από αυτές αλλά όχι όλες. Ανυπομονώ για τον αντίκτυπο των μαθητών και των γονέων που θα θελήσουν να πάρουν μέρος και να αναζητήσουν τη λέξη-θησαυρό με τα πέντε γράμματα. Θα ήθελα πολύ να δω αντίστοιχα παιχνίδια πόλης και για άλλα μέρη της χώρας μας!»


Η ΕΒΔΟΜΗ Καθημερινή Πρωινή εφημερίδα, Έτος 32ο, Έτος Ίδρυσης 1980, Αριθ. Φύλλου 8956, Πέμπτη 6 Ιουνίου 2013

0 σχόλια: